NULL string(0) ""

Uchwała nr IX/73/03Rady Miejskiej w Szubiniez dnia 23 października 2003w sprawie zmiany uchwały Nr III/24/2002 Rady Miejskiej w Szubinie z dnia 30 grudnia 2002 roku w sprawie uvhwalenia budżetu gminy na 2003 rok.Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 oraz z 2002 Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271 oraz z 2003 Nr 214 poz. 1806) oraz art. 109 i 122 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2003r. Nr 15 poz. 148, Nr 45 poz. 391 i Nr 65 poz. 594)

Uchwała nr IX/73/03
Rady Miejskiej w Szubinie
z dnia 23 października 2003


w sprawie zmiany uchwały Nr III/24/2002 Rady Miejskiej w Szubinie z dnia 30 grudnia 2002 roku w sprawie uvhwalenia budżetu gminy na 2003 rok.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 oraz z 2002 Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271 oraz z 2003 Nr 214 poz. 1806) oraz art. 109 i 122 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2003r. Nr 15 poz. 148, Nr 45 poz. 391 i Nr 65 poz. 594)


Rada Miejska w Szubinie
uchwala, co następuje:

     § 1. W uchwale nr III/24/02 Rady Miejskiej w Szubinie z dnia 30 grudnia 2002 roku w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2003 rok wprowadza się następujące zmiany w uchwale i załącznikach:
1) w § 1 w punkcie uchwały "dochody" dotychczasową sumę 25.521.199,- zł zastąpić sumą 25.593.992,- zł.
2) w § 1 w punkcie 2 uchwały "wydatki" dotychczasową sumę 25.521.199,- zł zastąpić sumą 25.593.992,- zł.
3) w załączniku nr 1, 2, 3, 4, 7, 12, 13 i 15 do uchwały Nr III/24/02 w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2003 rok wprowadza się następujące zmiany określone w załącznikach Nr 1, 2, 3, 4, 5 i 6 do niniejszej uchwały.

     § 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta Szubin.

     § 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.



Załącznik nr 1 do Uchwały Rady Miejskiej
Nr IX/73/03 z dnia 23 października 2003 roku
 
Zwiększenia budżetu po stronie dochodów

Dział Rozdział § T R E Ś Ć Zwiększenia Plan po
zmianach
750 75095 096 Otrzymane spadki, zapisy i darowizny w postaci pieniężnej. 2.340 22.340
756 75618 048 Wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu. 4.500 248.500
756 75618 048 Dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizacje zadań bieżących jednostek sektora finansów publicznych. 28.635 28.635
758 75801 292 Subwencje ogólne z budżetu państwa. 1.200 10.069.569
  75805 292 Subwencje ogólne z budżetu państwa. 95.429 1.185.697
900 90020 040 Wpływy z opłaty produktowej. 10.689 10.689
      Razem zwiększenia dochodów 142.793 -

Zwiększenia budżetu po stronie wydatków

Dział Rozdział § T R E Ś Ć Zwiększenia Plan po
zmianach
600 60016 6220 Dotacje celowe z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych innych jednostek sektora finansów publicznych. 40.000 40.000
750 75011 4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników. 2.800 144.700
  75023 4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników. 29.971 1.323.025
    4110 Składki na ubezpieczenia społeczne. 831 239.203
801 80101 4300 Zakup usług remontowych. 1.200 120.400
851 85111 6220 Dotacje celowe z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych innych jednostek sektora finansów publicznych. 6.762 6.762
  85154 4300 Zakup usług pozostałych. 4.500 146.092
854 85404 4240 Zakup pomocy naukowychdydaktycznych i książek. 1.840 11.480
900 90020 4300 Zakup usług pozostałych. 7.284 140.457
  90020 4210 Zakup materiałów i wyposażenia. 3.405 5.805
921 92109 2550 Dotacja podmiotowa z budżetu dla instytucji kultury. 22.000 385.500
926 92695 4210 Zakup materiałów i wyposażenia. 500 17.375
      Razem zwiększenie wydatków 121.093 -

Zmniejszenia budżetu po stronie dochodów

Dział Rozdział § T R E Ś Ć Zwiększenia Plan po
zmianach
750 75023 097 Wpływy z różnych dochodów. 70.000 20.000
      Razem zmniejszenia dochodów 70.000 -

Zmniejszenia wydatków po stronie wydatków

Dział Rozdział § T R E Ś Ć Zwiększenia Plan po
zmianach
600 60016 4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników. 32.880 120.850
  60016 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne. 7.120 22.753
757 75702 8070 Odsetki i dyskonto od krajowych skarbowych papierów wartościowych oraz od krajowych pożyczek i kredytów. 8.300 186.595
      Razem zmniejszenia wydatków 48.300 -


Załącznik nr 2 do Uchwały Rady Miejskiej
Nr IX/73/03 z dnia 23 października 2003 roku

Zmiany budżetu po stronie wydatków.

Dział Rozdział § T R E Ś Ć Zwię-
kszenia
Zmniej-
szenia
Plan po
zmianach
600 60016 4210 Zakup materiałów i wyposażenia. 8.000   33.281
    4270 Zakup usług remontowych. 12.000   329.917
750 75022 4210 Zakup materiałów i wyposażenia.   1.000 2.500
    4300 Zakup usług pozostałych. 1.000   4.000
  75047 4100 Wynagrodzenia agencyjno-prowizyjne.   5.000 22.000
    4430 Różne opłaty i składki. 5.000   13.000
  75095 3030 Różne wydatki na rzecz osób fizycznych.   4.800 50.200
    4300 Zakup usług pozostałych. 4.800   24.300
758 758818 4810 Rezerwy.   10.000 4.4774
900 90015 4260 Zakup energii.   20.000 390.648
921 92109 2550 Dotacja podmiotowa z budżetu dlainstytucji kultury. 8.000   393.500
    4010 Wynagrodzenia osobowe pracowników.   5.000 96.606
    4270 Zakup usług remontowych. 5000   31.000
  92120 2580 Dotacja podmiotowa z budżetu państwa dla jednostek nie zaliczanych do sektora finansów publicznych. 5.000   20.000
  92195 2820 Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom. 10.000   10.000
    4300 Zakup usług pozostałych.   13.000 3.876
      Ogółem zmiany w planie wydatków 58.800 58.800 -


Załącznik nr 3 do uchwały Rady Miejskiej w Szubinie
Nr IX/73/03 z dnia 23 października 2003 roku

Plan przychodów i wydatków
Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska na 2003 rok
Rozdział 90011

PRZYCHODY

Lp. N A Z W A PLAN
na 2003r.
1. Stan środków na początku roku. 24.786
2. Zwiększenia funduszu - dotacje. -
3. Przychody ogółem 220.000
a) § 069 - Naliczenia gminnego funduszu otrzymane z Wojewódzkiego funduszu Ochrony Środowiska. 40.000
c) § 069 - Za pozwolenia ścięcia drzew. 180.000
4. SUMA BILANSOWA 244.786

WYDATKI

Wydatki w §§ 242.500,-
w tym:
4210 - zakup materiałów i wyposażenia 28.000,-
4260 - zakup energii 500,-
4300 - zakup pozostałych usług 106.000,-
6110 - wydatki inwestycyjne funduszy celowych 58.000,-
6120 - wydatki na zakupy inwestycyjne 50.000,-
w tym:
Lp. N A Z W A PLAN
na 2003r.
1. Edukacja ekologiczna oraz propagowanie działań proekologicznych
§ 4210 - zakup materiałów i wyposażenia.
10.000
a) akcja sprzątanie świata,
b) święto ziemi,
c)kółka ekologiczne w szkołach, konkurs ekologiczny zagród wiejskich,
1.000
700
8.300
2. Wspomaganie systemów kontrolno - pomiarowych stanu środowiska.
§ 4300 zakup pozostałych usług.
3.000
a) prowadzenie monitoringu w terenie powietrze, woda, gleba (badania gleby na terenie gminy), 3.000
4. Wspieranie działań zapobiegających powstawaniu zanieczyszczeń i odpadów oraz ich likwidacja,
§ 4300
74.000
a) zapobieganie tworzeniu dzikich wysypisk poprzez ustawienie kontenerów w gminie, 18.000
b) zabezpieczenie miejsc składowania odpadów, (utylizacja odczynników chemicznych w szkołach) 38.000
c) wywóz śmieci komunalnych z punktów rekreacyjnych wyznaczonych przez Nadleśnictwo 2.000
d) segregacja śmieci (dzierżawa pojemników) 16.000
4. Przenoszenie gniazd bocianich z zagrożonych miejsc § 4300. 2.000
5. Urządzenie i utrzymywanie terenów zieleni, zadrzewień, zakrzewień oraz parków miejskich i wiejskich
§ 4210- 18.000,-; § 4260- 500,-; § 4300- 27.000,-.
45.500
6. Zadania modernizacyjne i inwestycyjne służące ochronie środowiska i gospodarce wodnej. 58.000
7. Zakup samochodu dla OSP na potrzeby ochrony środowiska przed skażeniami podczas wypadków drogowych. 50.000
8. Pozostałe środki do wykorzystania na inne zadania służące ochronie środowiska na koniec roku. 3.086
  SUMA BILANSOWA 244.786


Załącznnik nr 4 do uchwały Nr IX/73/03 Rady Miejskiej w Szubinie
z dnia 23 października 2003r.

PLAN INWESTYCJI NA 2003r.

Lp. Nazwa zadania (nowe czy kontynuowane) Wartość
kosztorysowa
Zakres
rzeczowy
zadania
Termin
realizacji
rozp.
zakoń.
Nakłady
poniesione
do końca
2002
Plan na2003 Wartość do
realizacji
w latach
przyszłych
1 2 3 4 5 6 7 8
DZIAŁ - 010 - ROLNICTWO I ŁOWIECTWO 567 656 2 853 515
1 Budowa wodociągu w miejscowościach Rynarzewo i Małe Rudy 603 000 częściowe
wykonanie
wodociągu
2002
2006
19 000 19 200 564 8000
2 Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Wąsosz, Mąkoszyn, Kowalewo, Drogosław, Gąbin. 454 960 wykonanie
sieci
wodociągowej
2002
2004
13 000 186 684 255 276
3 Budowa kanalizacji ściekowej Gąbin - Mąkoszyn - Kowalewo - Szubin. 2 104 950 częściowe
wykonanie
kanalizacji
2002
2004
14 643 56 868 2 033 439
4 Budowa kanalizacji ściekowej Szubin - Pińsko - Zalesie. 304 904 wykonanie
kanalizacji
2003
2003
0 304 904 0
DZIAŁ - 600 - TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ 173 600 3 801 728
1 Odbudowa ul. Winnicy w Szubinie i modernizacja targowiska 834 000 częściowe
wykonanie
odbudowy
2001
2004
234 000 105 200 494 800
2 Budowa ul. Orzeszkowej i Nałkowskiej w Rynarzewie 800 000 częściowe
wykonanie ul.
Orzeszkowej
2001
2006
145 000 23 400 631 600
3 Modernizacja drogi transportu rolnego w Smolnikach 2 163 178 projekt budowlany 2003
2007
0 35 000 2 128 178
4 Modernizacja drogi transportu rolnego w Szkocji 557 150 projekt
budowlany
2003
2004
0 10 000 547 150
DZIAŁ - 700 - GOSPODARKA MIESZKANIOWA 22 820 61 200
1 Wykup nieruchomości pod ulice i drogi ul. Orzeszkowej, Kresickiego, poszerzenie ulicy 21 Stycznia i Kołaczkowo ul. Szkolna. 84 020   2003
2004
0 22 820 61 200
DZIAŁ - 754 - BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE 70 000 20 000
1 Skarasowanie samochodu dla OSP w Chomętowie 40 000   2003 0 20 000 20 000
2 Zakup samochodu specjalistycznego dla OSP w Rynarzewie. 50 000   2003  
50 000
środki z
Gminnego
Funduszu
Ochrony
Środowiska
i
Gospodarki
Wodnej
 
DZIAŁ - 801 - OŚWIATA I WYCHOWANIE 385 500 630 145
1 Rozbudowa szkoły w Rynarzewie (adaptacja pomieszczeń szkoły podstawowej na cele gimnazjum). 669 245 roboty
budowlano-
monatażowe
2002
2003
100 000 385 500 183 745
2 Przebudowa systemu ciepłowniczego wraz z termomodernizacją szkoły w Turze. 451 400 roboty
budowlano-
montażowe
2003
2004
0
5 000
środki z
Gminnego
Funduszu
Ochrony
Środowiska i
Gospodarki
Wodnej
446 400
DZIAŁ - 851 - OCHRONA ZDROWIA 53 896 42 248
1 Monitoring - okamerowanie najbardziej newralgicznych punktów miasta 171 430 montaż
dwóch
kamer
2002
2004
75 286 53 896 42 248
DZIAŁ - 900 - GOSPODARKA KOMUNALNA 67 300 1 944 500
1 Budowa kanalizacji ściekowej i deszczowej na Osiedlu Leśnym w Szubinie. 350 000 projekt
budowlany
2002
2003
0
53 000
środki z
Gminnego
Funduszu
Ochrony
Środowiska i
Gospodarki
Wodnej
297 000
2 Budowa kanalizacji ściekowej i deszczowej w ul. Dworcowej, Matejki, Konopnickiej, Sienkiewicza. 350 000 projekt
budowlany
2003
2006
0 33 500 316 500
3 Budowa nowych punktów świetlnych przy drogach na terenie gminy. 1 360 300 wykonanie
nowego
oświetlenia
2000
2006
0 29 300 1 331 000
4 Opracowanie Studium Wykonalności Gospodarki Ściekowej na terenie gminy Szubin. 36 600 dokumentacja 2002
2003
32 100 4 500 0
DZIAŁ - 921 - KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO 63 000 0
1 Wykonanie węzłów cieplnych wraz z regulacją instalacji c. o. w Bibliotece Rejonowej w Szubinie. 64 000 płatność
wynikająca z
podpisanej
umowy w
2002
2002
2003
1 000 63 000 0
  ŁĄCZNIE BUDŻET
1 353 772

GFOŚ I GW
108.000
9 353 336


Załącznik nr 6 do Uchwały Rady Miejskiej
Nr IX/73/03 z dnia 23 października 2003 roku

Plan wydatków na dotacje dla podmiotów
nie zaliczanych do sektora finansów publicznych
wg działów na 2003 rok

Dział Rozdz. Nazwa podmiotu Plan na
2003
758 75814
§ 4430
Stowarzyszenie Jednostek Samorządu Terytorialnego "KOMUNIKACJA". 2.201
851 85154
§ 2820
Polskie Towarzystwo Walki z Kalectwem koło w Szubinie. 6.000
851 85154
§ 2820
Parafialny Oddział Akcji Katolockiej przy Parafii Św. Andrzeja Boboli w Szubinie. 4.000
  85195
§ 2820
Polski Czerwony Krzyż Oddział w Szubinie. 2.500
853 85395
§ 2820
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom "Kraina Uśmiechu". 48.020
853 85395
§ 2820
Parafialny Oddział Akcji Katolickiej przy Parafii Św. Andrzeja Boboli w Szubinie. 6.220
900 90013
§ 2820
Schronisko dla zwierząt w Rozwarzynie. 13.000
921 92120
§ 2580
Parafia Rzym-Kat przy Kościele św. Marcina w Szubinie (remont kościoła św. Małgorzaty) wpisany do rejestru zabytków. 20.000
  92195
§ 2820
Pomorsko - Kujawskie Stowarzyszenie Astronomiczno - Ekologiczne z siedzibą po byłej szkole w Niedzwiadach na budowę teleskopu. 10.000
926 92605
§ 2820
Ludowy Klub Sportowy "Szubinianka". 158.770
    Uczniowski Klub Biegacza w Szubinie. 19.000
    Uczniowski Klub Biegacza Jastrzębie w Szubinie. 4.290
    Uczniowski Klub Sportowy przy Gimnazjum w Rynarzewie. 4.000
    Ognisko TKKF Instalator - Pelikan w Szubinie. 4.000
    Stowarzyszenie Old Boys Szubin. 3.100
    Razem Dotacje 305.101

 

UZASADNIENIE

     Zwiększenia budżetu po stronie dochodów i wydatków wynoszą 72.793,- zł. Otrzymano z Ministerstwa Finansów zwiększenie subwencji na oświatę w kwocie 1.200,- zł z przeznaczeniem na koszty adaptacji pomieszczeń szkolnych na gabinety profilaktyczne.
     Do budżetu gminy wpłynęła kwota 10.689,- zł z tytułu opłat za gospodarowanie niektórymi odpadami - opłata produktowa. Zgodnie z ustawą środki te w wysokości 7.284,- zł przeznacza się na wywóz odpadów z pojemników do selektywnej zbiórki i w kwocie 3.405,- zł na zakup nagród na konkursy promujące selektywną zbiórkę odpadów organizowane przez gminę w szkołach. Otrzymano darowizny w wysokości 2.340,- zł z przeznaczeniem na zakup pomocy dla przedszkolo 1.840,- zł i 500,- zł na organizowanie imprez sportowych w sołectwie Kowalewo.
     Zwiękoszono planowane wpływy z tytułu opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu o kwotę 4.500,- zł przeznaczając ją na wydatki związane z działaniami na rzecz walki z alkoholizmem.
     Ministerstwo Finansów przekazało I ratę subwencji rekompensującej utracone dochody z tytułu ustawowych ulgi i zwolnień w podatkach w kwocie 95.429,- zł. Państwowy Fundusz Osób Niepełnosprawnych także przekazał na konto gminy kwotę 28.635,- zł z tytułu udzielanych przez gminę zwolnień w podarku od nieruchomości przedsiębiorstwom posiadającym status zakładów pracychronionej.
     Kwota tych zwiększeń wynosi razem 124.064,- zł i zostaje przeznaczona na następujące wydatki:
Dział 600 transport i łączność
  - na dofinansowanie w kwocie 40.000,- dla Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Bydgoszczy do kosztów przebudowy chodników i rynku w Rynarzewie. Prace te były wykonane łącznie z modernizacją drogi krajowej E- 5.
  - na pokrycie częściowe wynagrodzeń dla pracowników zatrudnionych na robotach publicznych w kwocie dla Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Bydgoszczy.
Dział 750 Administracja publiczna
  - na pokrycie wydatków związanych z zatrudnieniem pracowników na robotach interwencyjnych w związku ze zwiększeniem obowiązków związanych ze zmianą dowodów osobistych i przepisów prawa budowlanego.
Dział 851 ochrona zdrowia - na dofinansowanie do zakupu karetki wypadkowej dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Szubinie kwotę 6.762,- zł.
Dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
  - na dotację dla instytucji kultury - Dom Kultury kwotę 22.000,- zł z przeznaczeniem na działalność bieżącą tej instytucji.
     Zmniejszono plan dochodów o kwotę 70.000,- zł w dziale Administracja publiczna. Kwota ta była niewłaściwie zaplanowana jako zwiększenie z tytułu częściowego zwrotu z Biura Pracy za wynagrodzenia wypłacane pracownikom zatrudnionych na robotach publicznych i interwencyjnych. Zmniejszenia w budżecie po stronie wydatków wynoszą 48.300,- zł natomiast pozostała kwota 21.300,- zł została uwzględniona z dochodów z tytułu ustawowych ulg w podatkach i opłatach otrzymanych z Ministerstwa Finansów.
Przeniesienia w planach wydatków wynoszą 58.800,- zł.
     Z planowanych wydatków na zakup energii na ulicach i drogach przeniesiono kwotę 20.000,- zł z przeznaczeniem na remonty dróg i ulic.
     Zmniejszono planowaną kwotę na inkaso dla sołtysów o kwotę 5.000,- zł przeznaczając ją na pokrycie wydatków związanych z egzekucją zaległości przez Urzędy Skarbowe.
     Z rezerwy na nieprzewidziane wydatki przeznaczono kwotę 10.000,- zł dla Pomorsko - Kujawskiego Stowarzyszenia Astronomiczno - Ekologicznego z siedzibą po byłej szkole w Niedzwiadach na budowę teleskopu. Placówka ta przeznaczona jest na organizowanie zajęć dla dzieci z zakresu astronomii w ramach tzw. "Zielonej Szkoły".
     W związku z awarią pieca w Świetlicy w Zamościu przeniesiono kwotę 5.000,- zł z wynagrodzeń dla pracowników na zakup i montaż pieca.
     Nie wykorzystane środki na pozostałą działalność kulturalną w gminie w kwocie 13.000,- zł przeznacza się na zwiększenie dotacji o kwotę 5.000,- dla parafii pw. św. Marcina w Szubinie na pokrycie kosztów remontu zabytkowego kościoła na cmentarzu i 8.000,- zł na dotację dla Szubińskiego Domu Kultury na remont i bieżącą działalność.
     Dokonano także zmian w planie finansowym Gminnego funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Zwiększono pozycję przychody o kwotę 52.000,- zł z tytułu pozwoleń na ścięcie drzew i wpływy z WFOŚiGW o 4.000,- zł przeznaczając te środki w kwocie 50.000,- zł na zakup samochodu specjalistycznego dla OSP Rynarzewo. Samochód ten będzie służył do usuwania skutków katastrof naturalnych, awarii technicznych noszących znamiona klęski żywiołowej, awarii cystern przewożących różnego rodzaju paliwa lub inne substancjw chemiczne.
     Ponadto w związku z przebudową systemu ciepłowniczego wraz z termomodernizacją szkoły w Turze przeznacza się 5.000,- zł na opracowanie audytu energetycznego. Te dwa zadania zostały wprowadzone do planów inwestycyjnych.

 

pobierz treść uchwały (443kB) pdf

metryczka


Opublikował: Katarzyna Markowska (18 listopada 2003, 10:30:39)

Ostatnia zmiana: Katarzyna Markowska (12 lutego 2004, 13:56:33)
Zmieniono: dodanie pliku do pobrania

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1335