Dot. Przedsiębiorców25.05.2011

Dot. Przedsiębiorców

25.05.2011

Tut. Urząd przypomina wszystkim Przedsiębiorcom posiadającym ważne zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, że z dniem 31 maja br upływa termin wnoszenia opłaty II raty za korzystanie w 2011 r. z przedmiotowych zezwoleń - art. 111 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi /Dz. U. z 2007 r. Nr 70, poz. 473 ze zm/.
Opłaty za korzystanie z zezwoleń alkoholowych wnoszone są na rachunek gminy w każdym roku kalendarzowym objętym zezwoleniem w trzech równych ratach w terminach:
I rata - do 31 stycznia,
II rata - do 31 maja,
III rata - do 30 września danego roku.
Natomiast w roku nabycia zezwolenia lub utraty jego ważności, opłaty dokonuje się w wysokości proporcjonalnej do okresu ważności zezwolenia (art. 111 ust. 7 i 8 na wstępie cytowanej ustawy).
Brak wniesienia opłaty w w/w terminach powoduje wygaśnięcie ważności zezwolenia z mocy prawa. Przedsiębiorca, którego zezwolenie wygasło z w/w przyczyny, może wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia.

metryczka


Wytworzył: Katarzyna Błoch-Kitkowska (25 maja 2011)
Opublikował: Michał Moniak (25 maja 2011, 14:52:23)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 802