Działalność gospodarcza, sprzedaż alkoholi
Działalność organizacji pożytku publicznego
Ewidencja ludności, dowody osobiste
Fundusz sołecki | Gospodarka przestrzenna | Karta Dużej Rodziny
Kultura, zabytki | Kształcenie młodocianych pracowników, stypendia naukowe, sportowe i artystyczne, zwrot kosztów dowozu dzieci
Małżeństwa, urodzenia, zgony | Nagrody, medale, patronaty
Nauczyciele | Nieruchomości | Obiekty sportowe | Ochrona środowiska, gospodarka odpadami komunalnymi, gospodarka wodno-ściekowa
Podatki | Rolnictwo | Seniorzy | Skargi, petycje, poświadczenia, informacja publiczna
Sprawy socjalne | Transport drogowy | Uprawnienia żołnierzy (poborowych) oraz członków ich rodzin
Wybory | Lokale mieszkaniowe i użytkowe | Drogi gminne
Działalność organizacji pożytku publicznego
Ewidencja ludności, dowody osobiste
Fundusz sołecki | Gospodarka przestrzenna | Karta Dużej Rodziny
Kultura, zabytki | Kształcenie młodocianych pracowników, stypendia naukowe, sportowe i artystyczne, zwrot kosztów dowozu dzieci
Małżeństwa, urodzenia, zgony | Nagrody, medale, patronaty
Nauczyciele | Nieruchomości | Obiekty sportowe | Ochrona środowiska, gospodarka odpadami komunalnymi, gospodarka wodno-ściekowa
Podatki | Rolnictwo | Seniorzy | Skargi, petycje, poświadczenia, informacja publiczna
Sprawy socjalne | Transport drogowy | Uprawnienia żołnierzy (poborowych) oraz członków ich rodzin
Wybory | Lokale mieszkaniowe i użytkowe | Drogi gminne
Wniosek o sfinansowanie usunięcia wyrobów zawierających azbest
I. Wymagane
dokumenty:
- Wniosek o sfinansowanie usunięcia wyrobów zawierających azbest;
- Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych;
- Informacja o wyrobach zawierających azbest;
- Ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest
Dodatkowo:
- Dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości.
- W przypadku prac polegających na demontażu: zgłoszenie lub pozwolenie na ich wykonanie wydane przez Starostę Nakielskiego;
- Formularza pomocy de minimis oraz oświadczenie o udzielonej pomocy de minimis.
W przypadku przedsiębiorców lub rolników usuwających
wyroby zawierające azbest z budynków usługowych lub gospodarczych należy:
przedstawić kopie wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis otrzymanej w roku,
w którym Wnioskodawca ubiega się o pomoc oraz w ciągu dwóch poprzedzających go
lat, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym
okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.
Informację
można złożyć:
- w formie pisemnej: pocztą, przesyłając na adres: Urząd Miejski w Szubinie, ul. Kcyńska 12, 89-200 Szubin, lub faksem, przesyłając na numer: 52-384-80-71;
- w formie dokumentu elektronicznego potwierdzonego przez wnoszącego podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu lub profilem zaufanym na ESP – adres: /63hqiye23j/skrytka;
- osobiście w Biurze Obsługi Klienta, pokój nr 12, w Urzędzie Miejskim w Szubinie.
II. Opłaty:
Przyjęcie „Wniosku o sfinansowanie usunięcia wyrobów zawierających
azbest” nie
podlega opłacie skarbowej.
III. Przewidywany termin załatwienia sprawy:
Termin
składania wniosku do 15 lutego.
Przewiduje się, iż termin odbioru wyrobu zawierającego azbest nastąpi w okresie od VI-IX.
Przewiduje się, iż termin odbioru wyrobu zawierającego azbest nastąpi w okresie od VI-IX.
IV. Sposób załatwienia sprawy:
Tryb rozpoznania wniosku określa
Zarządzenie Nr 0050.1.2.2014 Burmistrza Szubina z dnia 9 stycznia 2014 r. w sprawie przyjęcia "Regulaminu realizowania zadań zgodnych z programem usuwania wyrobów
zawierających azbest z terenu Gminy Szubin".
Program jest realizowany w cyklach rocznych. Jest dofinansowywany ze środków
Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
Pozytywna weryfikacja wniosku będzie podstawą do zawarcia umowy pomiędzy Gminą Szubin a Wnioskodawcą.
Wnioskodawca, który zakwalifikuje się do Programu objęty będzie zakresem realizacji prac polegających na demontażu, transporcie i utylizacji azbestu.
Wnioski są rozpatrywane według kolejności ich złożenia w tut. Urzędzie (pierwszeństwo przysługuje osobom fizycznym ujętym w „Programie usuwania wyrobów zawierających azbest oraz podmiotom ujętym w Wojewódzkiej Bazie Wyrobów i Odpadów Zawierających Azbest - WBDA).
Pozytywna weryfikacja wniosku będzie podstawą do zawarcia umowy pomiędzy Gminą Szubin a Wnioskodawcą.
Wnioskodawca, który zakwalifikuje się do Programu objęty będzie zakresem realizacji prac polegających na demontażu, transporcie i utylizacji azbestu.
Wnioski są rozpatrywane według kolejności ich złożenia w tut. Urzędzie (pierwszeństwo przysługuje osobom fizycznym ujętym w „Programie usuwania wyrobów zawierających azbest oraz podmiotom ujętym w Wojewódzkiej Bazie Wyrobów i Odpadów Zawierających Azbest - WBDA).
V. Komórka odpowiedzialna:
Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa,
Referat Rolnictwa i Gospodarki Wodnej
biuro nr 4, tel. (052) 39-10-783 lub (052) 39-10-700 (centrala)
poniedziałek, środa, czwartek: godz. 7:30 – 15:30,
wtorek: godz. 7:30 – 17:30, piątek: godz. 7:30 – 13:30
VI. Tryb
odwoławczy:
Nie przysługuje.
VII.
Podstawa prawna:
- Zarządzenie Nr 0050.1.2.2014 Burmistrza Szubina z dnia 9 stycznia 2014 r. w sprawie przyjęcia "Regulaminu realizowania zadań zgodnych z programem usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Szubin";
- Uchwała Rady Ministrów z dnia 14 lipca 2009 r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą: „Program Oczyszczania Kraju z Azbestu lata 2009–2032”;
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest;
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest;
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach;
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane;
- Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej;
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis.
VIII. Uwagi:
Uczestnik Programu obowiązany jest we własnym zakresie
zgłosić prace polegające na demontażu wyrobów zawierających azbest do Starostwa
Powiatowego w Nakle nad Notecią -Wydział Architektury i Budownictwa lub uzyskać
pozwolenie na budowę/rozbiórkę obiektu.
Wyroby zawierające azbest mogą być wykorzystywane w sposób niestwarzający zagrożenia dla środowiska i zdrowia ludzi w terminie do dnia 31 grudnia 2032r. Dopuszcza się bezterminowe wykorzystywanie odpowiednio zabezpieczonych dróg utwardzonych odpadami azbestowymi oraz pozostawienie w ziemi wyłączonych z użytkowania instalacji zawierających rury azbestowo-cementowe.
Wyroby zawierające azbest mogą być wykorzystywane w sposób niestwarzający zagrożenia dla środowiska i zdrowia ludzi w terminie do dnia 31 grudnia 2032r. Dopuszcza się bezterminowe wykorzystywanie odpowiednio zabezpieczonych dróg utwardzonych odpadami azbestowymi oraz pozostawienie w ziemi wyłączonych z użytkowania instalacji zawierających rury azbestowo-cementowe.
metryczka
Wytworzył: Iwona Kubiak (22 stycznia 2021)
Opublikował: Iwona Kubiak (22 stycznia 2021, 11:39:08)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 599