
Działalność organizacji pożytku publicznego
Ewidencja ludności, dowody osobiste
Fundusz sołecki | Gospodarka przestrzenna | Karta Dużej Rodziny
Kultura, zabytki | Kształcenie młodocianych pracowników, stypendia naukowe, sportowe i artystyczne, zwrot kosztów dowozu dzieci
Małżeństwa, urodzenia, zgony | Nagrody, medale, patronaty
Nauczyciele | Nieruchomości | Obiekty sportowe | Ochrona środowiska, gospodarka odpadami komunalnymi, gospodarka wodno-ściekowa
Podatki | Rolnictwo | Seniorzy | Skargi, petycje, poświadczenia, informacja publiczna
Sprawy socjalne | Transport drogowy | Uprawnienia żołnierzy (poborowych) oraz członków ich rodzin
Wybory | Lokale mieszkaniowe i użytkowe | Drogi gminne

Umorzenie zaległości z tytułu podatku od nieruchomości, podatku transportowego oraz podatku leśnego
Podstawa prawna:
- osoby fizyczne - art. 67a § 1 pkt 3 oraz art. 207 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2021 r., poz. 1540 ze zm.),
- osoby prawne
- art 67b § 1 pkt 2, w zw. z art. 67a § 1 pkt 3 i art. 207 ustawy z
dnia 29 sierpnia 1997 roku - ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2021 r., poz.
1540 ze zm.), art 1 i 5 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 roku o
postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz.U. z 2018 poz.
362 ze zm.).
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Miejski w Szubinie ul. Kcyńska 12
Referat Podatków, Opłat i Windykacji pokój 41
Tel. 52 39-10-715 lub 52 39-10-700 (centrala)
Wymagane dokumenty:
- wniosek o umorzenie zaległości podatkowej lub odsetek za zwłokę podatku od niruchomości
- wszystkie zaświadczenia lub oświadczenia o pomocy de minimis jaką otrzymał w ciągu trzech ostatnich lat poprzedzających dzień wystąpienia z wnioskiem o udzielenie pomocy (lata budżetowe)
- przedłożenie
dokumentów świadczących o aktualnej sytuacji finansowej firmy w trybie
przepisów art. 189 § 1 ustawy - ordynacja podatkowa np. sprawozdania
F-05 za ostatni kwartał, zaświadczeń z banku o zaciągniętych pożyczkach
czy pobranych kredytach bankowych, pism procesowych w sprawie
odzyskanych należności od niesolidnych kontrahentów itp.
-
informacja o pomocy publicznej otrzymanej przez przedsiębiorcę z
ostatnich 3 lat budżetowych będącą równowartością 200 tys. euro.
Nie wypełnienie tych warunków powoduje pozostawienie podania bez rozpatrzenia.
Opłaty:
- brak
Termin załatwienia sprawy:
- 1 miesiąc
-
o każdym nie załatwieniu sprawy we właściwym terminie organ podatkowy
obowiązany jest zawiadomić stronę podając przyczyny nie dotrzymania
terminu i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.
Tryb odwoławczy:
Od
decyzji służy stronie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w
Bydgoszczy za pośrednictwem organu który wydał decyzję w terminie 14 dni
od dnia doręczenia decyzji stronie.
Dodatkowe informacje:
Formularz o pomocy publicznej uzyskanej przez przedsiębiorcę wypełniają tylko osoby prowadzące działalność gospodarczą.
Załączniki:
- wniosek o umorzenie zaległości podatkowej lub odsetek za zwłokę podatku od nieruchomości
pobierz (196kB)
- informacja o stanie majątkowym i zasobach majątkowych podatnika na dzień .........
pobierz (445kB)
- formularz informacji o pomocy
publicznej otrzymanej przez przedsiębiorcę/ rolnika w okresie trzech
kolejnych lat poprzedzających dzień złożenia wniosku o udzielenie pomocy
pobierz (166kB)

- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis dla osoby prawnej/ przedsiębiorstwa pobierz (304kB)

metryczka
metryczka
Wytworzył: Beata Rucińska (22 marca 2022)
Opublikował: Beata Rucińska (22 marca 2022, 15:20:04)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 441