Działalność gospodarcza, sprzedaż alkoholi
Działalność organizacji pożytku publicznego
Ewidencja ludności, dowody osobiste
Fundusz sołecki | Gospodarka przestrzenna | Karta Dużej Rodziny
Kultura, zabytki | Kształcenie młodocianych pracowników, stypendia naukowe, sportowe i artystyczne, zwrot kosztów dowozu dzieci
Małżeństwa, urodzenia, zgony | Nagrody, medale, patronaty
Nauczyciele | Nieruchomości | Obiekty sportowe | Ochrona środowiska, gospodarka odpadami komunalnymi, gospodarka wodno-ściekowa
Podatki | Rolnictwo | Seniorzy | Skargi, petycje, poświadczenia, informacja publiczna
Sprawy socjalne | Transport drogowy | Uprawnienia żołnierzy (poborowych) oraz członków ich rodzin
Wybory | Lokale mieszkaniowe i użytkowe | Drogi gminne
Działalność organizacji pożytku publicznego
Ewidencja ludności, dowody osobiste
Fundusz sołecki | Gospodarka przestrzenna | Karta Dużej Rodziny
Kultura, zabytki | Kształcenie młodocianych pracowników, stypendia naukowe, sportowe i artystyczne, zwrot kosztów dowozu dzieci
Małżeństwa, urodzenia, zgony | Nagrody, medale, patronaty
Nauczyciele | Nieruchomości | Obiekty sportowe | Ochrona środowiska, gospodarka odpadami komunalnymi, gospodarka wodno-ściekowa
Podatki | Rolnictwo | Seniorzy | Skargi, petycje, poświadczenia, informacja publiczna
Sprawy socjalne | Transport drogowy | Uprawnienia żołnierzy (poborowych) oraz członków ich rodzin
Wybory | Lokale mieszkaniowe i użytkowe | Drogi gminne
Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów
I. Wymagane dokumenty:
Zezwolenie na usunięcie drzew lub krzewów składają OSOBY PRAWNE, FIRMY, PROWADZĄCY DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ
Oryginał lub uwierzytelnioną
kopię pełnomocnictwa, jeżeli zgłaszający
ustanowił pełnomocnika oraz dowód wniesienia opłaty
skarbowej za udzielone pełnomocnictwo gdy nie zachodzi przesłanka do zwolnienia
z tej opłaty.
Zgłoszenie można złożyć:
- w formie pisemnej: pocztą przesyłając na adres Urząd Miejski w Szubinie ul. Kcyńska 12, 89-200 Szubin lub faksem przesyłając na numer 52-384-80-71;
- w formie dokumentu elektronicznego potwierdzonego przez wnoszącego podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu lub profilem zaufanym na ESP – adres: /63hqiye23j/skrytka;
- poprzez złożenie w Biurze Obsługi Klienta pokój nr 12 w Urzędzie Miejskim w Szubinie.
II. Opłaty:
Złożenie dokumentów jest bezpłatne.
Za
udzielenie pełnomocnictwa należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17,00 zł.
III. Przewidywany termin załatwienia sprawy:
Dokumenty zostaną rozpatrzone bez zbędnej zwłoki,
nie później niż w ciągu 30 dni. Jeżeli sprawa nie zostanie rozpatrzona
we wskazanym terminie, składający zgłoszenie zostanie poinformowany o
przyczynie
opóźnienia oraz nowym terminie załatwienia sprawy.
IV. Sposób załatwienia sprawy:
Rozpatrzenie wniosku jest poprzedzone
oględzinami w terenie. Sprawa kończy się
wydaniem decyzji administracyjnej.
wydaniem decyzji administracyjnej.
V. Komórka odpowiedzialna:
Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa,
Referat Zarządzania Zasobami Środowiska
biuro nr 5, tel. 52 391 07 12 lub 52 391 07 00 (centrala)
poniedziałek, środa, czwartek: godz. 7:30 – 15:30,
wtorek: godz. 7:30 – 17:30, piątek: godz. 7:30 – 13:30
VI. Tryb odwoławczy:
Od wydanej
decyzji administracyjnej, Stronie
przysługuje prawo wniesienia, za pośrednictwem Burmistrza Szubina,
odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy w terminie
14 dni od daty doręczenia decyzji.
VII. Podstawa prawna:
VIII. Uwagi:
Wniosek dotyczący usunięcia drzew nie jest wymagany w przypadku gdy obwód pnia mierzony
na wysokości 5 cm nie przekracza:
- 80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego;
- 65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego;
- 50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.
- Usuwanie gałęzi drzew
Wyjątkiem od tej zasady są prace w koronie drzewa, które mają na celu:
. usunięcie gałęzi obumarłych lub nadłamanych;
. utrzymywanie uformowanego kształtu korony drzewa;
. wykonanie specjalistycznego zabiegu w celu przywróceniu statyki drzewa.
Zabieg specjalistyczny przeprowadzany w przypadku naruszonej statyki, np. w wyniku silnej wichury, wykonuje się na podstawie dokumentacji, w tym dokumentacji fotograficznej, potwierdzającej konieczność przeprowadzenia takiego zabiegu. Dokumentację przechowuje się przez 5 lat od końca roku, w którym wykonano zabieg (art. 87a ust. 3). Zabiegi te powinny być wykonywane przez osoby posiadające odpowiednią wiedzę i umiejętności w zakresie właściwej pielęgnacji drzew.
Zgodnie z wiedzą dendrologiczną ogólną zasadą pielęgnacji drzew jest usuwanie jak najmniejszej części korony (optymalna wielkość wynosi do 15%) i możliwie cienkich gałęzi. W ten sposób zabieg będzie miał nieznaczny wpływ na stan drzewa. Ponadto na podstawie art. 150 ustawy z 23 kwietnia 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego, właściciel gruntu może obciąć i zachować dla siebie gałęzie pochodzące z sąsiedniego gruntu, po uprzednim wyznaczeniu sąsiadowi odpowiedniego terminu do ich usunięcia.
Zasady te nie są ze sobą sprzeczne, ponieważ ustawa o ochronie przyrody zawiera przepisy szczegółowe wobec przepisów Kodeksu cywilnego. Tak więc zgodnie z prawem można usunąć gałęzie przechodzące na nieruchomość, zachowując reguły wynikające z ochrony przyrody, określone w art. 87a ust. 2 ustawy, np. nie więcej niż 30% korony drzewa.
- Kary za nadmierne cięcia w koronie drzewa.
- Przycinanie gałęzi a gatunki chronione.
W uzasadnionych sytuacjach możliwe jest wystąpienie do regionalnego dyrektora ochrony środowiska o zezwolenie na płoszenie i niepokojenie ptaków.
metryczka
Wytworzył: Iwona Kubiak (1 grudnia 2020)
Opublikował: Iwona Kubiak (1 grudnia 2020, 11:57:34)
Ostatnia zmiana: Iwona Kubiak (5 października 2021, 11:53:56)
Zmieniono: modyfikacja treści
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1120