Działalność gospodarcza, sprzedaż alkoholi
Działalność organizacji pożytku publicznego
Ewidencja ludności, dowody osobiste
Fundusz sołecki | Gospodarka przestrzenna | Karta Dużej Rodziny
Kultura, zabytki | Kształcenie młodocianych pracowników, stypendia naukowe, sportowe i artystyczne, zwrot kosztów dowozu dzieci
Małżeństwa, urodzenia, zgony | Nagrody, medale, patronaty
Nauczyciele | Nieruchomości | Obiekty sportowe | Ochrona środowiska, gospodarka odpadami komunalnymi, gospodarka wodno-ściekowa
Podatki | Rolnictwo | Seniorzy | Skargi, petycje, poświadczenia, informacja publiczna
Sprawy socjalne | Transport drogowy | Uprawnienia żołnierzy (poborowych) oraz członków ich rodzin
Wybory | Lokale mieszkaniowe i użytkowe | Drogi gminne
Działalność organizacji pożytku publicznego
Ewidencja ludności, dowody osobiste
Fundusz sołecki | Gospodarka przestrzenna | Karta Dużej Rodziny
Kultura, zabytki | Kształcenie młodocianych pracowników, stypendia naukowe, sportowe i artystyczne, zwrot kosztów dowozu dzieci
Małżeństwa, urodzenia, zgony | Nagrody, medale, patronaty
Nauczyciele | Nieruchomości | Obiekty sportowe | Ochrona środowiska, gospodarka odpadami komunalnymi, gospodarka wodno-ściekowa
Podatki | Rolnictwo | Seniorzy | Skargi, petycje, poświadczenia, informacja publiczna
Sprawy socjalne | Transport drogowy | Uprawnienia żołnierzy (poborowych) oraz członków ich rodzin
Wybory | Lokale mieszkaniowe i użytkowe | Drogi gminne
Udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie
I. Wymagane dokumenty:
Wniosek
o udostępnianie
informacji o środowisku i jego ochronie
Klauzula informacyjna w
zakresie przetwarzania danych osobowych;
Wniosek można złożyć:
- w formie pisemnej: pocztą, przesyłając na adres: Urząd Miejski w Szubinie, ul. Kcyńska 12, 89-200 Szubin, lub faksem, przesyłając na numer: 52-384-80-71;
- w formie dokumentu elektronicznego potwierdzonego przez wnoszącego podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu lub profilem zaufanym na ESP – adres: /63hqiye23j/skrytka;
- osobiście w Biurze Obsługi Klienta, pokój nr 12, w Urzędzie Miejskim w Szubinie.
II. Opłaty:
Szczegółowe
stawki opłat wynikające z rozporządzenia:
1) Opłata za wyszukiwanie informacji wynosi 5 zł, jeżeli wymaga
wyszukania do dziesięciu dokumentów.
2) Jeżeli informacja wymaga wyszukania więcej niż dziesięciu dokumentów,
pobiera się dodatkową opłatę, mnożąc kwotę z pkt 1 przez liczbę dodatkowych
dokumentów i przez współczynnik różnicujący 0,1.
3) Opłata za przekształcanie informacji polegające na skanowaniu
dokumentów wynosi 0,10 zł za każdą stronę.
4) Opłaty za sporządzanie kopii dokumentów lub danych w formacie 210 mm
x 297 mm (A4), w formie wydruku lub kserokopii, wynoszą:
a) 0,15 zł za stronę kopii czarno-białej;
a) 0,15 zł za stronę kopii czarno-białej;
b) 1,5 zł za stronę kopii kolorowej.
5) Za sporządzanie kopii dokumentów lub danych, w formie wydruku lub
kserokopii, w formacie:
a) 297 mm x 420 mm (A3) pobiera się opłaty, o których mowa w pkt. 4, mnożąc je przez współczynnik różnicujący 2;
b) 420 mm x 594 mm (A2) pobiera się opłaty, o których mowa w pkt. 4, mnożąc je przez współczynnik różnicujący 4;
c) 594 mm x 841 mm (A1) pobiera się opłaty, o których mowa w pkt 4, mnożąc je przez współczynnik różnicujący 8;
a) 297 mm x 420 mm (A3) pobiera się opłaty, o których mowa w pkt. 4, mnożąc je przez współczynnik różnicujący 2;
b) 420 mm x 594 mm (A2) pobiera się opłaty, o których mowa w pkt. 4, mnożąc je przez współczynnik różnicujący 4;
c) 594 mm x 841 mm (A1) pobiera się opłaty, o których mowa w pkt 4, mnożąc je przez współczynnik różnicujący 8;
d) 841 mm x 1189 mm (A0) pobiera się opłaty, o których mowa w pkt 3,
mnożąc je przez współczynnik różnicujący 16.
6) Jeżeli wniosek dotyczy udostępnienia informacji w formie
elektronicznej, pobiera się opłatę nie wyższą niż 1,50 zł za każdą płytę CD lub
DVD.
7) Jeżeli wniosek dotyczy
udostępnienia informacji na nośnikach innych niż nośniki, o których mowa w ust.
1, władze publiczne, po uzyskaniu zgody wnioskującego, pobierają opłatę równą
kosztowi zakupu nośnika.
Po
udostępnieniu informacji nośnik stanowi własność wnioskującego.
8) Za przesłanie kopii dokumentów lub danych drogą pocztową pobiera się opłatę w wysokości podanej w obowiązującym cenniku usług pocztowych lub kurierskich operatora, który obsługuje władze publiczne, za przesyłkę danego rodzaju i danej kategorii wagowej.
Opłaty, o których mowa
powyżej, uiszcza się w terminie 14 dni od dnia zawiadomienia o wysokości
opłaty, przez wpłatę do kasy, na rachunek bankowy właściwych władz publicznych
lub przy odbiorze przesyłki. Dodatkową opłatę przy odbiorze przesyłki uiszcza
również wnioskujący.
Opłatę uiszcza się po jej ustaleniu na rachunek:
Gmina Szubin
Urząd Miejski w Szubinie
Bank Spółdzielczy w Szubinie
nr konta 73 8164 0001 0000 0505 2000 0024
z dopiskiem - "opłata za udostępnienie informacji o środowisku i jego ochronie"
Nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach
szczególnie skomplikowanych, nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Zgodnie z wnioskiem zainteresowanego.
Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa
biuro nr 4, tel. (052) 39-10-710 lub (052) 39-10-700 (centrala)
poniedziałek-piątek: godz. 7:30 – 15:30,
Odmowa
udostępnienia informacji o środowisku i jego ochronie następuje w drodze
decyzji.
Do skarg rozpatrywanych w postępowaniu o udostępnienie informacji o środowisku i jego ochronie stosuje się przepisy ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ((Dz. U. z 2019 r. poz. 2325 ze zm.), z tym że:
1) przekazanie akt i odpowiedzi na skargę następuje w terminie 15 dni od dnia otrzymania skargi;
2) skargę rozpatruje się w terminie 30 dni od dnia otrzymania akt wraz z odpowiedzią na skargę.
Do skarg rozpatrywanych w postępowaniu o udostępnienie informacji o środowisku i jego ochronie stosuje się przepisy ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ((Dz. U. z 2019 r. poz. 2325 ze zm.), z tym że:
1) przekazanie akt i odpowiedzi na skargę następuje w terminie 15 dni od dnia otrzymania skargi;
2) skargę rozpatruje się w terminie 30 dni od dnia otrzymania akt wraz z odpowiedzią na skargę.
VII. Podstawa prawna:
- Art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021 r., poz. 2373 ze zm.),
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 listopada 2010 r. w sprawie opłat za udostępnianie informacji o środowisku (Dz.U. z 2016 r., poz. 2089).
VIII.
Uwagi:
1. Wyszukiwanie i przeglądanie w siedzibie organu administracji dokumentów
wyszczególnionych w publicznie dostępnym wykazie jest bezpłatne.
2. Bez pisemnego wniosku udostępnia się:
1) informację niewymagającą wyszukiwania;
2) w przypadku wystąpienia klęski żywiołowej, innej katastrofy naturalnej lub awarii technicznej, o których mowa w ustawie z dnia 18 kwietnia 2002 r. o stanie klęski żywiołowej (Dz. U. z 2017 r. poz. 1897), lub innego bezpośredniego zagrożenia dla zdrowia ludzi lub środowiska, spowodowanego działalnością człowieka lub przyczynami naturalnymi – informacje znajdujące się w posiadaniu władz publicznych lub informacje przeznaczone dla władz publicznych, umożliwiające osobom, które mogą ucierpieć w wyniku tego zagrożenia, podjęcie działań w celu zapobieżenia lub zminimalizowania szkód wynikających z tego zagrożenia.
1) informację niewymagającą wyszukiwania;
2) w przypadku wystąpienia klęski żywiołowej, innej katastrofy naturalnej lub awarii technicznej, o których mowa w ustawie z dnia 18 kwietnia 2002 r. o stanie klęski żywiołowej (Dz. U. z 2017 r. poz. 1897), lub innego bezpośredniego zagrożenia dla zdrowia ludzi lub środowiska, spowodowanego działalnością człowieka lub przyczynami naturalnymi – informacje znajdujące się w posiadaniu władz publicznych lub informacje przeznaczone dla władz publicznych, umożliwiające osobom, które mogą ucierpieć w wyniku tego zagrożenia, podjęcie działań w celu zapobieżenia lub zminimalizowania szkód wynikających z tego zagrożenia.
metryczka
Wytworzył: Iwona Kubiak (4 stycznia 2022)
Opublikował: Iwona Kubiak (4 stycznia 2022, 17:03:38)
Ostatnia zmiana: Iwona Kubiak (5 stycznia 2022, 10:29:54)
Zmieniono: modyfikacja treści
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 958