Umorzenie, odroczenie lub rozłożenie na raty podatku rolnego


Podstawa prawna:

- osoby fizyczne - art. 67b § 1 pkt 2 w związku z art 67a § 1 pkt 3 i art. 207 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.) art. 1 i 5 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej ( Dz.U. z 2018, poz. 362 ze zm.).

- osoby prawne - art 67b § 1 pkt 2, w zw. z art. 67a § 1 pkt 3 i art. 207 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku - ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2021 r., poz. 1540 ze zm.), art 1 i 5 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 roku o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz.U. z 2018r., poz. 362 ze zm.).

Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Miejski w Szubinie ul. Kcyńska 12
Referat Podatków, Opłat i Windykacji pokój 41
Tel. 52 39-10-715 lub 52 39-10-700 (centrala)


Wymagane dokumenty:

- pismo podatnika

- osoby fizyczne - ubiegające się o pomoc de minimis (pomoc de minimis w rolnictwie i rybołówstwie) jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy, wszystkich zaświadczeń/ oświadczeń o pomocy de minimis, jakie otrzymał w ciągu 3 ostatnich lat poprzedzających dzień wystąpienia z wnioskiem o udzielenie pomocy.
Do czasu przekazania przez podmiot ubiegający się o pomoc informacji zgodnie z ust. 5, pomoc nie może być udzielona temu podmiotowi.

- osoby prawne - przedsiębiorca ubiegający się o pomoc de minimis (pomoc de minimis w rolnictwie i rybołówstwie) jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy, wszystkich zaświadczeń/ oświadczeń o pomocy de minimis, jakie otrzymał w ciągu 3 ostatnich lat poprzedzających dzień wystąpienia z wnioskiem o udzielenie pomocy oraz formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
Do czasu przekazania przez podmiot ubiegających się o pomoc zaświadczeń o pomocy de minimis, pomoc nie może być temu podmiotowi udzielona.

Opłaty:
- brak

Termin załatwienia sprawy:
- 1 miesiąc
- o każdym nie załatwieniu sprawy we właściwym terminie organ podatkowy obowiązany jest zawiadomić stronę podając przyczyny nie dotrzymania terminu i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.

Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy stronie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy za pośrednictwem organu który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Dodatkowe informacje:
Formularz o pomocy publicznej uzyskanej przez przedsiębiorcę wypełniają tylko osoby prowadzące działalność gospodarczą.

Załączniki:

1) wniosek o:

- umorzenie zaległości zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę podatku rolnego pobierz (196kB) pdf

- rozłożenie na raty zapłaty zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę podatku rolnego pobierz (239kB) pdf

- odroczenie terminu płatności podatku rolnego pobierz (232kB) pdf

2) informacja o stanie majątkowym i zasobach majątkowych podatnika na dzień ......... pobierz (445kB) pdf

3) formularz informacji o pomocy publicznej otrzymanej przez przedsiębiorcę/ rolnika w okresie trzech kolejnych lat poprzedzających dzień złożenia wniosku o udzielenie pomocy pobierz (166kB) pdf

4) informacja o otrzymanej pomocy publicznej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na których pokrycie ma być udzielona pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie pobierz (233kB) pdf

5) formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis dla osoby prawnej/ przedsiębiorstwa pobierz (304kB) pdf

metryczka

metryczka


Wytworzył: Beata Rucińska (22 marca 2022)
Opublikował: Beata Rucińska (22 marca 2022, 14:59:07)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 502