Rozłożenie na raty podatku lub zaległości podatkowej z tytułu podatku od nieruchomości, podatku transportowego oraz podatku leśnego

Podstawa prawna:

- osoby fizyczne
- art. 67a § 1 pkt 1 i 2 oraz art. 207 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2021 r., poz. 1540 ze zm.)
- osoby prawne - art 67b § 1 pkt 2, w zw. z art. 67a § 1 pkt 3 i art. 207 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku - ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2021 r., poz. 1540 ze zm.), art 1 i 5 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 roku o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz.U. z 2018 r. poz. 362 ze zm.).

Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Miejski w Szubinie ul. Kcyńska 12
Referat Podatków, Opłat i Windykacji pokój 41
Tel. 52 39-10-715 lub 52 39-10-700 (centrala)

Wymagane dokumenty:

- pismo podatnika
- wszystkie zaświadczenia lub oświadczenia o pomocy de minimis jaką otrzymał w ciągu trzech ostatnich lat poprzedzających dzień wystąpienia z wnioskiem o udzielenie pomocy (lata budżetowe)
- przedłożenie dokumentów świadczących o aktualnej sytuacji finansowej firmy w trybie przepisów art. 189 § 1 ustawy - ordynacja podatkowa np. sprawozdania F-05 za ostatni kwartał, zaświadczeń z banku o zaciągniętych pożyczkach czy pobranych kredytach bankowych, pism procesowych w sprawie odzyskanych należności od niesolidnych kontrahentów itp. 
- informacja o pomocy publicznej otrzymanej przez przedsiębiorcę z ostatnich 3 lat budżetowych będącą równowartością 200 tys. euro.

Nie wypełnienie tych warunków powoduje pozostawienie podania bez rozpatrzenia.

Opłaty:

- brak

Termin załatwienia sprawy:

- 1 miesiąc
- o każdym nie załatwieniu sprawy we właściwym terminie organ podatkowy obowiązany jest zawiadomić stronę podając przyczyny nie
dotrzymania terminu i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.

Tryb odwoławczy:

Od decyzji służy stronie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy za pośrednictwem organu który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Dodatkowe informacje:

Formularz o pomocy publicznej uzyskanej przez przedsiębiorcę wypełniają tylko osoby prowadzące działalność gospodarczą.

Załączniki:

- wniosek o rozłożenie na raty zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę pobierz (239kB) pdf

- informacja o stanie majątkowym i zasobach majątkowych podatnika na dzień ......... pobierz (445kB) pdf

- formularz informacji o pomocy publicznej otrzymanej przez przedsiębiorcę/ rolnika w okresie trzech kolejnych lat poprzedzających dzień złożenia wniosku o udzielenie pomocy pobierz (166kB) pdf

- informacja o otrzymanej pomocy publicznej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na których pokrycie ma być udzielona pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie pobierz (233kB) pdf

- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis dla osoby prawnej/ przedsiębiorstwa pobierz (304kB) pdf

metryczka

metryczka


Wytworzył: Beata Rucińska (22 marca 2022)
Opublikował: Beata Rucińska (22 marca 2022, 15:29:09)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 323