Podatek od nieruchomości od osób fizycznych - zgłoszenie nieruchomości do opodatkowania, korekta oraz zbycie nieruchomości

Podstawa prawna:

-
Art. 2-6 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2019 r.,  poz. 1170 ze zm.) oraz art. 21 § 1 pkt 2, art. 207 oraz art. 254 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r.,  poz. 1540 ze zm.).

Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Miejski w Szubinie ul. Kcyńska 12
Referat Podatków, Opłat i Windykacji pokój nr 41
Tel. (052) 39-10-715 lub (052) 39-10-700 (centrala)

Wymagane dokumenty:

- Informacja w sprawie podatku od nieruchomości na rok .......

Opłaty:

brak

Termin załatwienia sprawy:

- 1 miesiąc
- o każdym nie załatwieniu sprawy we właściwym terminie organ podatkowy jest obowiązany zawiadomić stronę, podając przyczyny nie dotrzymania terminu wskazując nowy termin załatwienia sprawy.

Tryb odwoławczy:

Od decyzji służy stronie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy za pośrednictwem organu który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Dodatkowe informacje:

Podatnik jest zobowiązany informować organ podatkowy w ciągu 14 dni o każdym zdarzeniu powodującym powstanie lub wygaśniecie obowiązku podatkowego, a także każdym innym zdarzeniu mającym wpływ na wysokość opodatkowania.
Przy zgłoszeniu nieruchomości do opodatkowania organ podatkowy może żądać okazania dokumentów potwierdzających zgodność danych zawartych w informacji np. akt notarialny, umowa kupna-sprzedaży, umowa dzierżawy itp.
Na podstawie złożonej informacji organ podatkowy wydaje adekwatną do jej treści decyzję określającą wymiar podatku od nieruchomości za dany rok podatkowy.

informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych wraz z załącznikami pobierz (4888kB) pdf i klauzula RODO pobierz (208kB) pdf

metryczka


Wytworzył: Beata Rucińska (22 marca 2022)
Opublikował: Beata Rucińska (22 marca 2022, 15:57:02)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 501