Wydanie zezwolenia na skrócenie terminu oczekiwania na zawarcie małżeństwa

I. Wymagane dokumenty:
  1. Podanie o skrócenie terminu oczekiwania na zawarcie małżeństwa - złożone osobiście przed kierownikiem urzędu stanu cywilnego.
  2. Do wglądu: dokumenty tożsamości wnioskodawców.
II. Opłaty:
39 zł – opłata skarbowa za wydanie zezwolenia.
Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Szubinie lub bezpośrednio w kasie Banku Spółdzielczego mieszczącej się w budynku Urzędu. Na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Szubinie znajduje się numer konta bankowego.

III. Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Stanu Cywilnego w Szubinie
ul. Kcyńska 12
89-200 Szubin
tel. (052) 391-07-25 lub (052) 391-07-00 (centrala)
czynny od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 – 15:30
               wtorek od godz. 7:30 – 17:30

IV. Termin odpowiedzi:
Niezwłocznie.

V. Tryb odwoławczy:
Do sądu rejonowego właściwego ze względu na siedzibę urzędu stanu cywilnego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia odmowy.

VI. Uwagi:
  1. Kierownik urzędu stanu cywilnego może zezwolić na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu oczekiwania na ślub, jeżeli przemawiają za tym ważne względy.
VII. Podstawa prawna:
  1. Art. 4 ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1359).
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 72)

      klauzula informacyjna (401kB) pdf

metryczka


Wytworzył: Oliwia Janas (29 kwietnia 2011)
Opublikował: Oliwia Janas (29 kwietnia 2011, 13:40:02)

Ostatnia zmiana: Oliwia Wachowska (11 marca 2021, 07:30:35)
Zmieniono: aktualizacja podstawy prawnej

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1800