Działalność gospodarcza, sprzedaż alkoholi
Działalność organizacji pożytku publicznego
Ewidencja ludności, dowody osobiste
Fundusz sołecki | Gospodarka przestrzenna | Karta Dużej Rodziny
Kultura, zabytki | Kształcenie młodocianych pracowników, stypendia naukowe, sportowe i artystyczne, zwrot kosztów dowozu dzieci
Małżeństwa, urodzenia, zgony | Nagrody, medale, patronaty
Nauczyciele | Nieruchomości | Obiekty sportowe | Ochrona środowiska, gospodarka odpadami komunalnymi, gospodarka wodno-ściekowa
Podatki | Rolnictwo | Seniorzy | Skargi, petycje, poświadczenia, informacja publiczna
Sprawy socjalne | Transport drogowy | Uprawnienia żołnierzy (poborowych) oraz członków ich rodzin
Wybory | Lokale mieszkaniowe i użytkowe | Drogi gminne
Działalność organizacji pożytku publicznego
Ewidencja ludności, dowody osobiste
Fundusz sołecki | Gospodarka przestrzenna | Karta Dużej Rodziny
Kultura, zabytki | Kształcenie młodocianych pracowników, stypendia naukowe, sportowe i artystyczne, zwrot kosztów dowozu dzieci
Małżeństwa, urodzenia, zgony | Nagrody, medale, patronaty
Nauczyciele | Nieruchomości | Obiekty sportowe | Ochrona środowiska, gospodarka odpadami komunalnymi, gospodarka wodno-ściekowa
Podatki | Rolnictwo | Seniorzy | Skargi, petycje, poświadczenia, informacja publiczna
Sprawy socjalne | Transport drogowy | Uprawnienia żołnierzy (poborowych) oraz członków ich rodzin
Wybory | Lokale mieszkaniowe i użytkowe | Drogi gminne
Wydanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych
I. Wymagane dokumenty:
Wniosek
o udostępnianie
informacji o środowisku i jego ochronie;
Klauzula informacyjna w
zakresie przetwarzania danych osobowych;
- Zaświadczenie albo oświadczenie o braku zaległości podatkowych, w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne – złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej i zawierające klauzulę następującej treści: „Jestem świadom odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia” Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
- Dokument potwierdzający gotowość odbioru nieczystości ciekłych przez wskazaną we wniosku stację zlewną,
- Dowód wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 107,00 zł (w przypadku składania wniosku przez pełnomocnika także dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł),
- Dokumenty wynikające z przepisów prawa miejscowego, w tym:
- dokument
potwierdzający prawo
do dysponowania pojazdami asenizacyjnymi przeznaczonymi do świadczenia usług,
którymi będą opróżniane zbiorniki bezodpływowe i wykonywany transport
nieczystości ciekłych, dokument potwierdzający posiadanie tytułu
prawnego do dysponowania terenem, stanowiącym bazę transportową, na terenie
którego będą parkowane lub garażowane pojazdy asenizacyjne,
- kserokopie dowodów rejestracyjnych oraz
dokument potwierdzający aktualne badania techniczne środków transportu, które
będą wykorzystywane do prowadzenia działalności objętej wnioskiem,
- dokumentacja zdjęciowa przedstawiająca środki
techniczne, jakimi dysponuje ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie
działalności objętej wnioskiem (pojazdy asenizacyjne, baza transportowa, środki
techniczne pozwalające na spełnienie wymogów dotyczących zabiegów sanitarnych i
porządkowych związanych ze świadczonymi usługami, odzież),
- oświadczenie o dysponowaniu
pojazdami asenizacyjnymi spełniającymi wymogi określone w aktualnym rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie wymagań dla pojazdów
asenizacyjnych w liczbie gwarantującej ciągłość świadczenia usług opróżniania
zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
- oświadczenie o zapewnieniu
świadczenia usług w sposób niezagrażający warunkom sanitarnym otoczenia, zdrowiu
ludzi oraz środowisku, a także niepowodujący zanieczyszczenia powierzchni ziemi
i wód gruntowych podczas opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu
nieczystości ciekłych,
- oświadczenie o zapewnieniu odpowiedniego standardu
bezpieczeństwa i higieny pracy osób zatrudnionych przy świadczeniu usług.
Wniosek można złożyć:
- w formie pisemnej: pocztą, przesyłając na adres: Urząd Miejski w Szubinie, ul. Kcyńska 12, 89-200 Szubin, lub faksem, przesyłając na numer: 52-384-80-71;
- w formie dokumentu elektronicznego potwierdzonego przez wnoszącego podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu lub profilem zaufanym na ESP – adres: /63hqiye23j/skrytka;
- osobiście w Biurze Obsługi Klienta, pokój nr 12, w Urzędzie Miejskim w Szubinie.
II. Opłaty:
Opłata
skarbowa za wydanie decyzji – 107,00 zł – art. 4 i załącznik cz.
III kol. 3 pkt 42 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
(Dz. U. z 2021 r., poz. 1923 ze zm.), płatne przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Szubinie nr
rachunku bankowego 73 8164 0001 0000 0505 2000 0024.
W
terminie do
30 dni od daty złożenia wniosku, a w
sprawie szczególnie skomplikowanej w ciągu dwóch miesięcy od dnia wpływu
wniosku.
Do wyżej określonego terminu załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu (art. 35 § 5 Kodeksu postępowania administracyjnego).
Do wyżej określonego terminu załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu (art. 35 § 5 Kodeksu postępowania administracyjnego).
IV. Sposób załatwienia sprawy:
Zezwolenie
wydane w formie decyzji administracyjnej na świadczenie usług w zakresie
opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
V. Komórka odpowiedzialna:
Referat Rolnictwa i Gospodarki Wodnej
biuro nr 3, tel. (052) 39-10-783 lub (052) 39-10-700 (centrala)
poniedziałek, środa, czwartek: godz. 7:30 – 15:30,
wtorek: godz. 7:30 – 17:30, piątek: godz. 7:30 – 13:30
Od wydanej decyzji Stronie przysługuje prawo
wniesienia, za pośrednictwem Burmistrza Szubina, odwołania do Samorządowego
Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy w terminie 14 dni od daty doręczenia
decyzji.
W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
VII.
Podstawa prawna:
- art. 7 ust. 1 pkt. 2, ust. 6 oraz art. 8 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021 r., poz. 888 ze zm.),
- uchwała nr XVIII/170/20 Rady Miejskiej w Szubinie z dnia 30 kwietnia 2020 r. w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych na terenie gminy Szubin (Dz. Urz. Woj. Kuj. – Pom., poz. 2472 z dnia 11.05.2020 r.).
VIII.
Uwagi:
1. Przed wydaniem decyzji w sprawie wydania zezwolenia Burmistrz może:
- wezwać przedsiębiorcę do uzupełnienia, w wyznaczonym terminie, jednak nie krótszym niż 14 dni, brakującej dokumentacji poświadczającej, że przedsiębiorca spełnia warunki określone przepisami prawa, wymagane do wykonywania działalności objętej zezwoleniem,
- dokonać kontrolnego sprawdzenia faktów podanych we wniosku o udzielenie zezwolenia w celu stwierdzenia, czy przedsiębiorca spełnia warunki wykonywania działalności objętej zezwolenie.
2. Przedsiębiorca jest zobowiązany niezwłocznie zgłaszać Burmistrzowi wszelkie
zmiany danych określonych w zezwoleniu.
3. Burmistrz odmówi wydania zezwolenia, jeżeli zamierzony sposób gospodarowania
nieczystościami ciekłymi:
- jest niezgodny z wymaganiami ustawy i przepisami odrębnymi,
- mógłby powodować zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzi lub środowiska,
- przedsiębiorca ma zaległości podatkowe lub zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne.
4. Jeżeli przedsiębiorca, który uzyskał zezwolenie, nie wypełnia określonych w nim
warunków, Burmistrz wzywa go do niezwłocznego zaniechania naruszenia tych
warunków. Jeżeli przedsiębiorca, pomimo wezwania, nadal narusza te warunki,
Burmistrz cofa, w drodze decyzji, zezwolenie bez odszkodowania.
5. Wygaśnięcie lub cofnięcie zezwolenia nie zwalnia przedsiębiorcy z wykonania
określonych w zezwoleniu obowiązków dotyczących wymagań sanitarnych i ochrony
środowiska
metryczka
Wytworzył: Iwona Kubiak (11 stycznia 2022)
Opublikował: Iwona Kubiak (11 stycznia 2022, 14:41:52)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 209