Protokół Nr II/10
Protokół Nr II/10
z II sesji Rady Miejskiej w Szubinie
z dnia 6 grudnia 2010 r.
z II sesji Rady Miejskiej w Szubinie
z dnia 6 grudnia 2010 r.
Dnia 6 grudnia 2010 r. w Urzędzie Miejskim w Szubinie, w sali nr 31, przy ulicy Kcyńskiej 12 odbyła się II sesja Rady Miejskiej w Szubinie.
Zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz § 25 ust. 2 Statutu Gminy Szubin sesję zwołał Przewodniczący Rady Miejskiej w Szubinie.
Treść zawiadomienia stanowi
załącznik nr 1 (30kB)
do protokołu.
O terminie II sesji Rady Miejskiej w Szubinie radni zostali zawiadomieni w dniu 2 grudnia 2010 r.
Protokolantem II sesji Rady Miejskiej w Szubinie była pani Izabela Mężykowska - pracownik Wydziału Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Szubinie.
Posiedzenie rozpoczęto o godzinie 14:30, a zakończono o godzinie 15:15.
II sesję otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej w Szubinie - radny Marek Domżała wypowiadając słowa: ”Otwieram II sesję Rady Miejskiej w Szubinie”.
Oświadczył, że zgodnie z listą obecności na ogólny stan radnych w II sesji Rady Miejskiej w Szubinie uczestniczy 21 radnych. Zgodnie z art. 14 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, liczba radnych obecnych na sesji stanowi wymagane kworum pozwalające na podejmowanie ważnych uchwał.
Lista obecności radnych stanowi
załącznik nr 2 (47kB)
do protokołu.
Następnie przewodniczący obrad przywitał zaproszonych gości w szczególności pana Artura Michalaka – Przewodniczącego Rady Powiatu w Nakle nad Notecią, przedstawicieli samorządu, jednostek organizacyjnych oraz przedstawicieli prasy.
Lista obecności gości stanowi
załącznik nr 3 (79kB)
do protokołu.
Przewodniczący obrad zaproponował na sekretarza obrad radnego Andrzeja Wronę. Radny Andrzej Wrona wyraził zgodę na pełnienie funkcji sekretarza obrad II sesji Rady Miejskiej w Szubinie.
Przewodniczący obrad zaproponowaną kandydaturę poddał pod głosowanie.
W głosowaniu jawnym wzięło udział 21 radnych.
Głosów za oddano – 21
Przeciw – 0
Wstrzymało się – 0.
Głosów za oddano – 21
Przeciw – 0
Wstrzymało się – 0.
Sekretarzem obrad II sesji Rady Miejskiej w Szubinie został radny Andrzej Wrona.
Następnie przewodniczący obrad zwrócił się z pytaniem do radnych, czy mają uwagi do zaproponowanego porządku obrad.
Proponowany porządek obrad II sesji Rady Miejskiej w Szubinie:
- Otwarcie sesji i stwierdzenie kworum.
- Powołanie sekretarza obrad.
- Przyjęcie porządku obrad.
- Złożenie ślubowania przez Burmistrza Szubina.
- Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla Burmistrza Szubina.
- Wolne głosy.
- Zakończenie II sesji Rady Miejskiej w Szubinie.
Uwag radnych do porządku obrad nie było.
Następnie przewodniczący obrad poddał pod głosowanie porządek obrad.
W głosowaniu jawnym wzięło udział 21 radnych.
Głosów za oddano - 21
Przeciw – 0
Wstrzymało się – 0.
Głosów za oddano - 21
Przeciw – 0
Wstrzymało się – 0.
Porządek II sesji Rady Miejskiej w Szubinie został przyjęty jednogłośnie.
Przystąpiono do punktu czwartego porządku obrad.
W tym miejscu głos zabrała pani Oliwia Janas – Przewodnicząca Miejskiej Komisji Wyborczej w Szubinie. Powiedziała, że Komisja została powołana przez Komisarza Wyborczego w Bydgoszczy postanowieniem nr 383/10 z dnia 5 października 2010 r. w następującym składzie:
- Pan Jarosław Konieczny,
- Pani Grażyna Kotyńska,
- Pani Renata Michalak,
- Pani Teresa Pietrzyk,
- Pani Ewa Szalińska,
- Pan Andrzej Ziarnecki,
- Pani Oliwia Janas.
Zgłoszeń kandydatów na Burmistrza Szubina dokonało 5 komitetów wyborczych:
- Komitet Wyborczy Wyborców Porozumienia Obywateli Powiatu Nakielskiego,
- Komitet Wybory Sojuszu Lewicy Demokratycznej,
- Komitet Wyborczy Platforma Obywatelska RP,
- Komitet Wyborczy Wyborców Prawica Razem,
- Komitet Wyborczy Prawo i Sprawiedliwość.
Dnia 21 i 22 listopada 2010 r. Komisja otrzymała protokoły głosowania od 16 obwodowych komisji wyborczych właściwych do przeprowadzenia głosowania i na ich podstawie ustalono wyniki głosowania. Głosownie przebiegało spokojnie, do Miejskiej Komisji Wyborczej nie wpłynęły skargi na działalność obwodowych komisji wyborczych, a komisje obwodowe nie zgłaszały żadnych problemów związanych z ustaleniem wyników głosowania. Wyborców uprawnionych do głosowania było 18 329, liczba wyborców którym wydano karty do głosownia wynosiła 8 043, oddano głosów nieważnych 134, a liczba głosów ważnych oddanych łącznie na wszystkich kandydatów wynosiła 7 907.
Na poszczególnych kandydatów oddano następującą liczbę głosów ważnych:
- Michalak Artur Jan – 1 767 tj. 22,35 %
- Pilarska Danuta Stanisława – 374 tj. 4,73 %
- Pogodziński Ignacy Ryszard – 3 972 tj. 50,23 %
- Rzeski Dawid Jan – 567 tj. 7,17 %
- Sabaciński Zbigniew – 1 227 tj. 15,52 %.
Liczba głosów ważnych stanowiąca ponad połowę głosów ważnych wymagana dla wyboru burmistrza wynosiła 3 954. Wymaganą liczbę głosów tj. 3 972 uzyskał i został wybrany na Burmistrza Szubina Pan Pogodziński Ignacy Ryszard.
Następnie w imieniu Miejskiej Komisji Wyborczej pani Janas wręczyła burmistrzowi zaświadczenie o wyborze na burmistrza Szubina i złożyła serdeczne gratulacje, życząc wytrwałości w wykonywaniu postawionych zadań.
Przewodniczący obrad poprosił pana Ignacego Pogodzińskiego o złożenie ślubowania.
Pan Ignacy Pogodziński w obecności radnych i zaproszonych gości złożył ślubowanie o następującej treści:
„Obejmując urząd Burmistrza Gminy Szubin
uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu,
a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego
i pomyślności mieszkańców Gminy Szubin.
Ślubuję.”
uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu,
a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego
i pomyślności mieszkańców Gminy Szubin.
Ślubuję.”
Po ślubowaniu Przewodniczący Rady Miejskiej w Szubinie pan Marek Domżała złożył Burmistrzowi Szubina panu Ignacemu Pogodzińskiemu gratulacje i wręczył kwiaty życząc pomyślności i powodzenia oraz dobrej i owocnej współpracy.
Głos zabrał Burmistrz Szubina pan Ignacy Pogodziński i powiedział, że dołoży wszelkich starań, żeby miasto i gmina Szubin rozwijała się dynamicznie i w miarę możliwości bez problemów, w symbiozie z ogółem społeczeństwa. Zapewnił, że będzie pracował dla dobra szubińskiego społeczeństwa łącznie z kierownictwem urzędu, które pozostawia bez zmian personalnych.
Przystąpiono do punktu piątego porządku obrad.
Przewodniczący obrad powiedział, że projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla Burmistrza Szubina radni otrzymali wcześniej i mieli możliwość zapoznania się z nim. Wobec powyższego przewodniczący obrad zapytał, czy są uwagi do zaproponowanego projektu uchwały.
Uwag radnych nie było.
Przewodniczący obrad poprosił sekretarza obrad o odczytanie w/w projektu uchwały.
Sekretarz odczytał projekt uchwały z uzasadnieniem.
Przewodniczący obrad zarządził głosowanie.
W głosowaniu jawnym wzięło udział 21 radnych.
Głosów za oddano – 20
Przeciw – 0
Wstrzymało się – 1.
Głosów za oddano – 20
Przeciw – 0
Wstrzymało się – 1.
Przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Miejska w Szubinie w obecności 21 radnych podjęła uchwałę przy jednym głosie wstrzymującym się, która została zapisana w rejestrze uchwał pod Nr II/5/10.
Uchwała i jej uzasadnienie stanowi załącznik nr 4 do protokołu.
Uchwała i jej uzasadnienie stanowi załącznik nr 4 do protokołu.
Przystąpiono do punktu szóstego porządku obrad. Wolne głosy.
Głos zabrał radny Zdzisław Pilarski i wyraził niezadowolenie w imieniu mieszkańców gminy Szubin, którzy prowadzą działalność gospodarczą przy rynku w Szubinie z powodu terminu rozpoczęcia rewitalizacji wspomnianego rynku.
Następnie głos zabrał Przewodniczący Rady Miejskiej w Szubinie pan Marek Domżała i przeczytał pismo od Wojewody Kujawsko - Pomorskiego nr WNK.IV.0713-3/10 z dnia 3 grudnia 2010 r. odnośnie zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej przez radnego z wykorzystaniem mienia komunalnego gminy. Pismo stanowi
załącznik nr 5 (97kB)
do protokołu.
Pan Domżała przypomniał radnym o obowiązku złożenia oświadczenia majątkowego w ciągu 30 dni od dnia złożenia ślubowania. Poinformował również, że kolejna sesja Rady Miejskiej w Szubinie odbędzie się 22 grudnia 2010 r.
Na zakończenie głos zabrał Burmistrz Szubina i odpowiedział na wolny głos radnego Pilarskiego. Odparł, że większego wpływu na termin rozpoczęcia rewitalizacji nie miał. „Niestety nie wszystkie decyzje zależą od rady i od burmistrza, ponieważ obowiązują jeszcze przepisy przetargowe, gdzie trzeba zachować określone terminy”. Dodał, że będzie się starał wspólnie z wykonawcą, żeby rewitalizacja przebiegła sprawnie i jak najkrócej.
Więcej wniosków radnych nie było.
Wobec powyższego przewodniczący obrad zakończył II sesję Rady Miejskiej w Szubinie.
Na tym protokół zakończono.
Protokolant Izabela Mężykowska |
Przewodniczący obrad Marek Domżała |
załącznik nr 1 (30kB) | Zawiadomienie o sesji. | |
załącznik nr 2 (47kB) | Lista obecności Radnych. | |
załącznik nr 3 (79kB) | Lista obecności zaproszonych gości. | |
załącznik nr 4 | Uchwała nr II/5/10 Rady Miejskiej w Szubinie z dnia 6 grudnia 2010 r. w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla Burmistrza Szubina | |
Pismo Wojewody Kujawsko-Pomorskiego odnośnie zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej radnego z wykorzystaniem mienia komunalnego gminy. |
metryczka
Wytworzył: Marek Domżała (28 grudnia 2010)
Opublikował: Michał Moniak (29 grudnia 2010, 15:03:42)
Ostatnia zmiana: Michał Moniak (30 grudnia 2010, 14:05:42)
Zmieniono: dodanie tekstu
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1216